انتقال "ستاد سوخت" به وزارت راه اشتباه بود/ مسئولان دولت روحانی به اشتباه خود پی بردند
علیرضا احمدی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص عملکرد ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، یادآور شد: هدف عالیه شکل گیری ستاد سوخت بحث مدیریت حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بود.وی ادامه داد: در واقع پیگیری مصوبات ستاد تبصره ۱۳ وطیفه اصلی این ستاد بود. در آن زمان برای اینکه اهمیت حملونقل […]
علیرضا احمدی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص عملکرد ستاد مدیریت حملونقل و سوخت، یادآور شد: هدف عالیه شکل گیری ستاد سوخت بحث مدیریت حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بود.وی ادامه داد: در واقع پیگیری مصوبات ستاد تبصره ۱۳ وطیفه اصلی این ستاد بود. در آن زمان برای اینکه اهمیت حملونقل را نشان دهند و مصرف سوخت را مدیریت کنند، کارگروهی تحت عنوان “مدیریت حملونقل عمومی و مصرف سوخت” تشکیل شد.وی افزود: اختیارات این کارگروه در حد اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی بود، یعنی بهعنوان نماینده ریاستجمهوری اختیارات هیئت وزیران را داشت.وی تصریح کرد: این کارگروه تشکیل جلسه داده و برای مشکلات و معضلات حملونقل که به وزراتخانههای مرتبط برمیگشت مصوبه میداد. ستاد مدیریت حملونقل و سوخت ینز اجرایی شدن این مصوبات را پیگیری میکرد.سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت گفت: بعد از یکی دو سال برای اینکه وجاهت ستاد سوخت از قانون بودجه خارج و دائمی شود، لایحهای با نام “لایحه توسعه حملونقل عمومی و مدیریت سوخت” از طرف دولت پیشنهاد شد.احمدی اضافه کرد: این لایحه در سال ۸۶ توسط مجلس مصوب و ابلاغ شد و مجددا مدیریت یکپارچه قانون توسعه حملونقل به عهده ستاد سوخت گذاشته شد.وی با یادآوری اینکه بیشتر پیشرفتهایی که در حوزه حملونقل عمومی روی داده مربوط به همان زمان است، گفت: بهعنوان مثال ایجاد همین دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای آن دوره است که امروز بیش از ۲۰ هزار دفتر در شهرها و روستاها داریم.وی بیان کرد: سال ۹۲ تصمیم گرفته شد که ستاد مدیریت حملونقل و سوخت از ریاستجمهوری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود. ماهیت کار ستاد فرابخشی بود،؛ وزارت راه و شهرسازی یکی از جاهایی بود که موارد را پیگیری میکردیم. اینکه ستاد زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شد خیلی از مسائل را تحت الشعاع قرار داد.وی با تاکید بر اینکه این تصمیمگیری اشتباه بود، اظهار کرد: خود تصمیمگیران این موضوع نیز پس از مدتی به این نتیجه رسیدند، واقعا خیلی از کارها مغفول ماند.سرپرست ستاد مدیریت حملونقل و سوخت با یادآوری اینکه آخوندی وزیر اسبق یکی از مسئولان پیگیر انتقال ستاد سوخت به وزارت راه و شهرسازی بود، گفت: آقای آخوندی میگفت چون کارهای ستاد با شقوق حملونقل اعم از ریلی، جادهای، دریایی و هوایی ارتباط بیشتری دارد، ضمن اینکه وی یک معاونت حملونقل را در وزارت راه و شهرسازی تشکیل داد که رویکرد دورنشهری نیز در این معاونت پیگیری می شد.احمدی اضافه کرد: وزیر اسبق معتقد بود که مدیریت حملونقل باید یکپارچه بود.انتهای پیام/