مهمترین دلیل شکلگیری ناترازی بنزین چیست؟
با توجه به حذف ارز ترجیحی و بالا رفتن نسبی قیمتها جامعه پذیرای افزایش قیمت سوخت نیست. به همین دلیل دولت بر روی سیاستهای غیرقیمتی برای مدیریت مصرف سوخت از جمله افزایش کنترل کارت سوخت جایگاه داران و کاهش سهمیهی آزاد کارت سوختهای خودروهای شخصی متمرکز شده است. به گزارش روز نفت، به دلایل مختلف […]
با توجه به حذف ارز ترجیحی و بالا رفتن نسبی قیمتها جامعه پذیرای افزایش قیمت سوخت نیست. به همین دلیل دولت بر روی سیاستهای غیرقیمتی برای مدیریت مصرف سوخت از جمله افزایش کنترل کارت سوخت جایگاه داران و کاهش سهمیهی آزاد کارت سوختهای خودروهای شخصی متمرکز شده است.
به گزارش روز نفت، به دلایل مختلف از جمله عدم سرمایه گذاری دولتهای قبلی در زیرساختهای پالایشگاهی کشور، کاهش تولید برخی پالایشگاههای موجود، افزایش مسافرتهای پایان تابستان و… با موضوع ناترازی بنزین در کشور مواجه شده ایم. به گونه ای که اخیرا مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از رشد ۲۵ درصدی مصرف سوخت کشور در ایام اربعین امسال و تأمین مناسب سوخت برای سفر زوار حسینی خبر داد. جعفر سالارینسب در این باره گفت: “مصرف روزانه بنزین کشور در شهریورماه امسال همزمان با رشد سفرهای زوار بهدلیل کاهش شیوع ویروس کرونا، به روزانه ۱۱۲ میلیون لیتر رسید که این عدد در مقایسه با مردادماه با میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر، حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. این عدد حتی در برخی روزها به ۱۲۰ میلیون لیتر نیز رسید.”/ تابناک