اتحادیه اروپا سوخت روسیه را از طریق هند وارد میکند
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رویترز با استناد به دادههای اولیه ردیابی کشتیهای کپلر Kpler و ورتکسا Vortexa گزارش داد که پالایشگاههای هند پس از رشد بیسابقه واردات نفت از روسیه در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، عرضه گازوئیل و سوخت جت به اتحادیه اروپا را افزایش دادهاند.با توجه به اقدام هند برای افزایش […]
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رویترز با استناد به دادههای اولیه ردیابی کشتیهای کپلر Kpler و ورتکسا Vortexa گزارش داد که پالایشگاههای هند پس از رشد بیسابقه واردات نفت از روسیه در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، عرضه گازوئیل و سوخت جت به اتحادیه اروپا را افزایش دادهاند.با توجه به اقدام هند برای افزایش شدید واردات نفت از روسیه از زمانی که چرا که اتحادیه اروپا نفت خام این کشور تحریمشده رل ممنوع کرد، این اتحادیه از هند به عنوان “در پشتی” استفاده میکند.دادههای کپلر و ورتکسا نشان میدهد که در سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، پالایشگاههای هند بین ۹۷۰ تا ۹۸۱ هزار بشکه نفت در روز از روسیه خریداری کردند که بیش از یک پنجم کل واردات این کشور را تشکیل میداد که بین ۴.۵ تا ۴.۶ میلیون بشکه در روز بود.کاهش قیمت نفت خام روسیه به پالایشگاههای آسیایی اجازه داد تا تولید خود را افزایش دهند و محصولات نفتی را با قیمت رقابتی به اتحادیه اروپا بفروشند.طبق گزارش کپلر، هند قبل از جنگ اوکراین به طور متوسط روزانه ۱۵۴۰۰۰ بشکه گازوئیل و سوخت جت به اتحادیه اروپا صادر میکرد.این داده ها نشان میدهد که پس از تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات محصولات نفتی روسیه در ماه فوریه، این حجم به ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.بر اساس این گزارش، صادرات گازوئیل هند به اروپا در سال مالی گذشته بین ۱۲ تا ۱۶ درصد افزایش یافت و به ۱۵۰ تا ۱۶۷ هزار بشکه در روز رسید چرا که مشتریان غربی از واردات محصولات روسی اجتناب کردند و سهم صادراتی دهلی نو از این سوخت را از ۲۱ تا ۲۴ درصد در سال گذشته به ۳۰ درصد رساند.گزارش کپلر نشان میدهد که اروپا حدود ۵۰ درصد از صادرات سوخت جت هند را به خود اختصاص داده است و فرانسه، ترکیه، بلژیک و هلند در میان مصرف کنندگان برتر اروپاییِ گازوئیل پالایش شده در این کشور آسیایی هستند.انتهای پیام/