پشت صحنۀ رسانه های جدید نفتی کیست؟
به گزارش روزنفت، پس از حضور عمدۀ مدیران اصلی روابط عمومی صنعت نفت از بیرون از این صنعت و ناآشنایی آنها با فضای داخلی آن که حواشی زیادی را به همراه داشت، انتقادات بسیاری در رسانه های نفتی مطرح شد. «فروزنده» از خبرگزاری فارس در رأس روابط عمومی وزارت نفت، «دوستی» از دانشگاه آزاد، سرهنگ […]
به گزارش روزنفت، پس از حضور عمدۀ مدیران اصلی روابط عمومی صنعت نفت از بیرون از این صنعت و ناآشنایی آنها با فضای داخلی آن که حواشی زیادی را به همراه داشت، انتقادات بسیاری در رسانه های نفتی مطرح شد. «فروزنده» از خبرگزاری فارس در رأس روابط عمومی وزارت نفت، «دوستی» از دانشگاه آزاد، سرهنگ دوم «جمالی» از ارگان های نظامی و بسیاری دیگر بر مسند روابط عمومی های صنعت نفت قرار گرفتند.
🔺حواشی حضور وزیر نفت و تعدادی از معاونان وی در دیدارهای رسمی، مصاحبه های خارج از عرف و مُضحک، درز اسناد و رسانه ای شدن آنها، عملکرد ضعیف مدیران منصوب جدید، انتصابات قومیتی و رفاقتی در صنعت نفت دولت سیزدهم، از جمله مواردی است که چالش بسیاری در افکار عمومی این صنعت رقم زده و مدیران روابط عمومی وارداتی را بر آن داشته که اقدامات رسانه ای خود را ارتقاء بخشند.
🔺برابر اطلاعات واصله تعدادی از کانال ها و پایگاه های خبری جدید در حوزه نفت با حمایت مدیرانی از صنعت نفت جهت پوشش ضعف های رسانه ای خود و غلبه بر فضای انتقادی قارچ گونه راه اندازی شده اند و به صورت گسترده از طریق تهیه تیزر، انتشار ویژهنامه، پوشش اخبار و سایر روش های تبلیغاتی اقدام می نمایند، موضوعی که قطعا نیاز به پشتیبانی فنی، مالی و نیروی انسانی گسترده دارد.
🔺اینکه منابع پشتیبانی این رسانههای جدید، چه اشخاص یا سازمان هایی می باشند در ابهام است، بنحوی که در یک مورد «ملک میرزایی» مشاور «محسن خجسته مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی روزهای اخیر در یک افشاگری توئیتری که به سکوت انجامیده است، سرهنگ «جمالی» مدیر روابط عمومی این شرکت را متهم کرده است که چطور یک پروژه ١٠٠ میلیون تومانی را ٢ میلیارد و ۵٩٠ میلیون تومان فاکتور نموده و پیمانکار این پروژه چه نسبتی با وی دارد و اینکه در خصوص فشارهای گسترده برای معرفی پیمانکار تبلیغات فاز ١١ پارس جنوبی و ترک تشریفات برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت و عدم بازگشت بودجه مازاد بر هزینه نمایشگاه به شرکت ملی نفت، شفاف سازی نمایند.